Van egy blogom.

Macaronok és új cipők: honnan szerzik a divatbloggerek a pénzt?

Az internet tele van divatblogokkal, a legmenőbb fashionisták egyenesen teljes állásként űzik a blogolást. Napjában több alkalommal érkeznek a legújabb cipőkről, macaronokról, irigylésre méltó ebédekről szóló fotók, a rajongók pedig lájkolnak, irigykednek, lájkolnak. Tényleg ennyi lenne a titok?

Úgy hangzik, mint egy valóra vált álom, de sokan nem is gondolnák, hány óra munka (és utómunka) van egy-két természetesnek ható beállítás, odavetett Instagram-poszt mögött.

1997-ben született meg a weblog kifejezés az angol logging into the web összevonásából – az azóta eltelt 18 évben pedig a személyes, vagy énblogoktól egészen a divat/kaja/Youtube-kategóriákig szélesedett a kínálat: amikor megtalálod a Snakes in Hats, azaz Kígyók kalapban tematikus fotótumblr-t, akkor rá kell döbbenned, nincs a világon téma, amiről ne lenne már egy -száz, ezer- blog valahol.

Több mint 152 millió blog van szerte a világon, és minden másodpercben 2 új blogot indítanak. Az már egy másik kérdés, hogy a temérdek blog közül mi emel ki valakit arra a szintre, hogy milliók kövessék: Michelle Phan Youtube-guru, Chiara Ferragni, a Blonde Salad bloggere – olyan sztárok, akiknek hírneve a legnevesebb filmsztárokéval vetekszik. Ők már nem egyszerű blogger-halandók, hanem sokkal inkább vállalatok, saját irodával és alkalmazottakkal.

A hatalmas ismertséggel hatalmas bevételek is járnak: Chiara Ferragni blogja évente mintegy 8 millió dolláral gyarapítja tulajdonosa bankszámláját, Leandra Medine a Man Repellerrel szintén a milliomosok klubját erősíti. Értitek, 270 millió forintnak megfelelő dollár, évente.

3U5A5199-683x1024

Chiara Ferragni – divatblogger, több mint 1 millió rajongóval – és dollárral.

De hogyan? Hogy kerül a pénz a bloggerekhez?

Ajánlanak. Gyakori, hogy Chiara Ferragni kitesz egy képet a blogjára, és a rajta szereplő ruhák 1 napon belül elkelnek. A divatmániás rajongók felszippantják a menőnek ítélt darabokat az üzletekből. De nem is kell messzire mennünk, Dukai Regina Instagramja alatt is záporoznak a kérdések: “Szuper a körömlakkod!!! Milyen márka, árnyalat?” Hangadóként, trendszetterként könnyen rávesznek ezek a bloggerek kisebb -néha nagyobb- tömegeket arra, hogy vásároljanak. Márkamarketingesként nyilván egy dolog jár ilyenkor az ember fejében: mit kell tennem, hogy az én rúzsom kerüljön azokra a drága ajkakra? Megmondom: fizetni. Nyilván vannak maguktól jövő ajánlások, szívességek, vagy épp jó kapcsolatok, de az igazi nagymenőknél minden egyes márka-említésért, viselésért cseng a kassza.

Rendezvényeken jelennek meg: míg kezdő bloggerként csak álmodunk egy-egy VIP-meghívóról, addig a legismertebbeknek már fizetnek azért, hogy feltűnjenek egy megnyitón, premieren, sajtóeseményen.

Kollaborációkat készítenek, vagy saját kollekcióval rukkolnak elő: kisebb blogok esetében is működhet kisebb ruhagyártókkal, iparművészekkel, ilyesmire itthon is látni példát, nagyobb blogok pedig végképp könnyen haraphatnak a ruhaipar bevételeiből is egy szeletet.

És persze a hirdetések, szponzorált tartalmak is ide tartoznak, erről itt írtam már, és nem is ússzátok meg ennyivel, mert feltörekvő blogként is itt a legkönnyebb zsebpénzt termelni. Hamarosan visszatérünk.

Affiliate-rendszerekben vesznek részt: feltűnt már, hogy a hazi bloggerek is milyen sok Sheinside vagy épp Chicnova ruhát hordanak? Ennek egyszerű az oka: affiliate rendszerekben szerzik az újabb és újabb darabokat. Bizonyos követőszám felett csatlakozhatsz a programhoz, és teljesen ingyen küldik neked a ruhákat – annyi az elvárás, hogy a megérkezett darabokról bejegyzést készíts fotóval, linkkel a termék oldalára. Ha az olvasóid nálad (a te kuponkódoddal, vagy a te blogodról kiidulva) vásárolnak tőlük, 10-15% részesedést kaphatsz.  A Sheinside pl. 1000 bloglovin követő és 5000 Facebook rajongó felett enged be a programba, de ne aggódj, ha még nincs ennyid, a 10-15% programhoz így is csatlakozhatsz.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!