Van egy blogom.

Akik már blogot sem írnak – instacelebek és milliós posztok

Vannak blogok, ahol a szövegezés már végképp a múlté, sőt maga a platform sem egy weboldal, hanem egy Instagram-profil. Kevesebb Photoshop, több spontán pillanat. Lássuk az instacelebeket!

A Harpers Bazaar pár napja megjelent cikkében Danielle Bernstein, a We Wore What stílusbloggere mesél arról, hogyan teszi pénzzé Instagram accountját. Sokan sejtik, vagy tudják, hogy a nagy amerikai Instagramozók óriás összegeket zsebelnek be bizonyos posztokért, de maga a pénz áramlása, pláne a konkrét összegek, már egy jóval homályosabb, kevesek számára átlátható folyamat.

Több mint 992 000 (!) követővel persze már nem nehéz pénzhez jutni, sőt, ahogy Bernstein is számít rá, hamarosan még több pénzt kérhet el az őt megkeresőktől, hiszen az egymillió követő egy olyan mérföldkő, amit kevesen hagynak el. Egy-egy Instagram fotójának szponzorációja -azaz viselje a ruhát egy fotón, a márkát betagelve- 5-15 ezer dollárba kerül.

we whore what

Azaz egy ilyen posztért másfél- és négymillió forint körül csenget a kassza.

Persze a másik oldalon ott vannak a márkamarketingesek, akik sokszor csak úgy kiküldenek termékeket, ruhákat, és imádkozva várják, hogy a bloggerek viseljék őket. Ez az, amivel mi is találkozhatunk, ha van egy sokrajongós Instagramunk.

Igaz, ehhez nem jár az a speciális kikötés, hogy versenytársak ruháit nem hordja, sőt nem is említi az instaceleb, mondjuk 1 hétig – a fizetett posztoknál még ilyen, szerződésbeli apróságokra is gyakran kitérnek.

Hozzá kell tennem, hogy ezek a milliós nagyságrendek, sőt, még a fizetett instaposztok is inkább -a nem túl távoli- jövő, jelenleg Magyarországon tudtommal elég kevés márka és marketinges vállalja be a puszta Instagram kommunikációt. Ajándék termékről viszont egyre többször hallhatunk!

Amit viszont mindenképp érdemes megcsinálni, akár divatblogger vagy, akár kajákkal foglalkozol, de életmódblogoknál is van értelme, hogy:

1. Regisztrálj a blogoddal megegyező nevű Instagram accountot, és tegyél fel oda is a bloghoz kapcsolódó tartalmakat.

2. Ne használd ugyanazt, mint a blogban, mehetnek viszont pl. werkfotók a fotózásokról, “valami készül” jellegű teaser posztok, vagy olyan képek, amik nem kerülnek ki a blogba. Legyen tudatos, hogy a két felület nem ugyanaz: képzeld el kicsit úgy, mintha egy nagy márka lennél – nem használod ugyanazt a “hirdetést” a tévében és a nyomtatott lapokban. Próbálkozz, hol mi működik, vedd alapul nyugodtan, hogy másoknál neked milyen posztok tetszenek!

3. Kösd össze az Instagramod a Facebookoddal, a Facebookod a blogoddal, a blogod az Instagramoddal. Igen, mindent mindennel. Gyűljenek csak a rajongók!

4. És ha már nekikezdtél, itt is kommentelj, barátkozz, lájkolj bátran! Persze nem kell szétspammelni másokat itt sem (mert az ugye nem elegáns, sőt tilos), de nyugodtan és szívből rajonghatsz te is mások klassz fotóiért és stílusos bejegyzéseiért.

Van Instagramotok? Muti!

 

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Natalia “Natushka” Kubasi says:

    erről már én is olvastam, és hihetetlen, de a tengerentúlon minden megy 😀 Én @natussshka néven futok 🙂

  2. rl_judit says:

    Én kicsit csalok, és most nem fogadom meg a saját tanácsom, de a privát Instagramomon lehet leskelődni 🙂 @rl_judit

  3. Pink Dust says:

    @alexandra_pinkdustblog és a tiéd? 🙂


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!