Van egy blogom.

Mire vágyik a hirdető? Jó, ha tudod!

Mitől jó egy szponzorált tartalom? Kivel szeretnek a pr-osok, marketingesek együttműködni? Mitől válik érdekessé egy blogger egy márka számára? Túl pár szuper hangulatú tízdolgos közös munkán kifaggattam a ComLab munkatársait, Csajkovszky Krisztinát és Zsingor Tündét, és egy másik ügynökség névtelenül nyilatkozó PR-munkatársát; ők mit szeretnek, mit keresnek ezekben az együttműködésekben. Köszi-köszi lányok a válaszokat!:)

Mi alapján választotok ki bloggereket az egyes együttműködésekre? Mit kerestek egy blogban?

Csajkovszky Krisztina: “Nyilván az első, személyes szűrőn át kell esnie a bloggernek. Legyen ízléses és értelmes az általa írt blog. Először általában elolvasok néhány bejegyzést, megnézem, milyen képeket használ, mennyire saját a tartalom, mennyire van összhangban a fotó és a szöveg. Aztán ha úgy látom, hogy nyitott, jó a stílusa (vizuális&verbális), jó a téma, megközelítés stb., akkor elkezdem alaposabban átnézni. Először is jöjjenek a követők, a kommentelők: mit írnak, mennyire válaszol nekik, megosztják-e, szeretik-e, hektikus-e a hozzászólások tartalma. Aki nem kezeli rendesen a közösségét, azt már be is csukom. Ha ez is oké, akkor jöhetnek a számok. Nyilván az ügyfelek ma is elérést akarnak elsőként, sokszor a Facebook oldal lájkszáma elviszi őket a tengerentúlra… de nem csak ez a mérvadó, hanem, hogy legyenek kommentek, lájkok, kérdések, válaszok. Egy blogban azt keresem, amit egy önálló kicsi médium tud. Sajátot, igazit, a világ egy szeletét.”

PR-munkatárs: “Ami alapján választunk, az általában az elérés, illetve az Index blogketrecbe kerülési lehetőség. Az is fontos, hogy független-e a blogger, vagy elkötelezett valamilyen cég irányába. Sokat nyom a latban, ha nyert már díjakat: Glamour, Goldenblog helyezéseket például figyelembe veszünk.

Általában a koncepció, hogy 1-2 húzós, népszerűbb blogger mellé igyekszünk feltörekvőket is beválogatni. Mi szeretjük a hosszútávú együttműködéseket, de az ügyfelek általában egyszeri projektekben gondolkodnak inkább.” 

vanegyblogom_middle

Mik általában az elvárásaitok a bloggerek felé, szponzorált tartalmak esetén?

Csajkovszky Krisztina: “Az első, hogy ismerje meg valóban a témát/terméket, amiről írni fog. Olvasson róla, próbálja ki. Alkosson véleményt. Legyenek ötletei, hogy a közössége mire lenne nyitott, mire lenne kíváncsi. És fogja meg úgy a kérdést, hogy az minden szempontból illeszkedjen a stílusához.

PR-munkatárs: “Fontos a rugalmasság – hány napon belül jön az ajánlat, ha már jóváhagytak valamit, akkor az apróbb módosítások mennyire gyorsak. A számlaképesség is nagyon fontos! A megjelenésekkel kapcsolatban pontos méréseket várunk, a teljes oldalra vetített átlag napi nézettség számunkra értelmezhetetlen, cikkszintű mérésre van szükség. A blog legyen összekapcsolva Facebokkal, Instagrammal, jelenhessünk meg ezeken a csatornákon is.” 

vanegyblogom_middle_2

Mitől lesz jó szerintetek egy márka&blogger együttműködés?

Csajkovszky Krisztina: “Attól, ha igazi. Mármint ha nem azért a húsz fillérért ken magára annyi krémet egy héten valaki, amennyitől tuti leszárad a bőre… ha nem rejti véka alá a véleményét, ha van stílusa, ha a saját világába be tudja illeszteni és hitelesen ad tartalmat erről úgy, hogy másokból érdeklődést/kipróbálást vált ki. Ha játékos, könnyed, a saját nyelvén (képi és szöveges) beszél.”

Zsingor Tünde: “Talán még csak annyit tennék hozzá, hogy számunkra fontos a márka „ízléses” tálalása is. A túl direkt reklámszagú bejegyzéseket, amelyekről ordít, hogy szponzorált tartalom, sem mi, sem pedig az olvasók/rajongók nem szeretik. Egy márkamegjelenítés akkor szép, ha diszkrét és szolid, ez egyfajta hitelességet is kölcsönöz a bejegyzésnek és a bloggernek is. A hitelességnél fontos az is, hogy ne egy márka-kavalkádból álljon a blog, hanem tényleg csak olyan dolgokról szülessen bejegyzés, amivel valóban tud is azonosulni a blogger (pl. ne írjon a folyékony édesítőkről ódákat, ha közben minden kávéját 3 kanál kristálycukorral issza).”

Ha van kérdésetek ezzel a témával kapcsolatban, ne fogjátok vissza magatokat! Nektek milyen együttműködések, szponzorált posztok tetszenek? Ti milyen reklámnak örülnétek a blogotokon, és milyet láttok szívesen olvasóként?

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. rl_judit says: (előzmény @Ildie)

    Aha, értem mire gondolsz! Valószínűleg én is szétválasztanám a bloggereket.. De ha nincs is kiválogatva, hogy ki legyen a “budget beauty” meg ki a “prémium” szerintem lehet ezt ügyesen csinálni (mind marketinges, mind blogger részről), pl. ha kisorsolhat egyet az olvasók között, akkor egyből másnak is van esélye kipróbálni az amúgy elérhetetlennek tűnő darabot.

  2. Szia!
    Szerintm jó ötlet egy 2-3000 forintos áltagú rúzsosnak adni egy 4-5000 forintosat. Vagy bármit, kb a duplájáig.
    De az a közönség, aki max 2-3000 ezer forintot ad ki egy bronzosítóra, és a kendvenc abszolut drogériás bloggrétől egy 25ezres-ről hall ódákat, amiről köztudott, hogy ingyen volt, szerintem ez ellenszenvet szül. Legalábbis a kommentekben sokan megkérdőjelezték ennél a tavaszi esetnél egy-egy blogger hitelességét.
    Aztán persze, a célját valószínűleg eérte a márka, mert mindenki tudja a nevüket, és a rossz reklán is hírverés.

  3. rl_judit says: (előzmény @Ildie)

    Szia Ildie!

    Ebben majd megerősítenek vagy cáfolnak a lányok, de én azt gondolom, hogy ennek 2 oka lehet:
    a, a cégnél úgy gondolkodnak, hogy beauty=beauty, nekik megéri kiküldeni egy csomó terméket, kellenek a megjelenések
    b, érzik a különbséget a bloggerek között, de arra alapoznak, hogy a mostani drogériás vásárlókból lehet hogy idővel prémium termékek vásárlója lesz. És akkor végül is jó, ha előtte már egy hiteles embertől hallották, hogy “tényleg, nem véletlen, hogy 12 ezer ft ez a rúzs, egy álom viselni”. Szerintem -főleg ha ezt jól csinálja a blogger- ez jó esetben nem utálatot generál, inkább érdeklődést, kíváncsiságot.

    Judit

  4. Ildie says:

    Én ehhez egy kérdéssel párosított megjegyzést tennék.
    Alapvetően beauty blogokat olvasok. Vannak lányok, akik kimondottan drogériás dolgokról írnak, vannak akik kicsit magasabb szinteket is belecsempésznek a neszeszerbe, van olyan aki egy erős közepes és persze a high-end termékeket használók. Én mondjuk 4 csoportot választanék szét.
    Kérdezem én, hogy egy cég, aki 25 ezer fonrintos bronzosítót ad egy drogériás bloggernek, akinek a közönsége egy bronzosítóra alapvetően 1500 forntot tart reálisnak, ez a cég mit vár? Vagy a Chanel rúzs, ami 10 ezer forint, és ott látom az Essence rúzs mellett.
    Szerintem ezzel még nagyobb utálatot generáltak a drága dolgok felé. Csak én gondolom így?
    Ez zöldfülű bloggerpalánta, Ildie

  5. Krisztina Csajkovszky says:

    Szia Linyah,

    Szerintem a gasztroblogoknál is jellemző a szponzoráció, csak sokszor ez kevésbé látványos, mint a beauty esetében. Mi például sok gasztrobloggerrel együtt dolgozunk és szerencsére az ügyfeleink is kíváncsiak arra, hogy egy-egy termékről mit gondoltok ti, az igazi véleményalkotók! 🙂

    Egyetértek Judittal, tök jó lenne e téren, ha sem a megrendelő, sem a blogger nem a hagyományos szponzorációban gondolkodna. Nekem például sokkal többet mond, hogy ha egy, az oldalhoz, a stílusodhoz, a közösségedhez illeszkedő együttműködést sikerül megvalósítani, mint ha az arcomba tolnak egy termékképet vagy egy fejlécben ott látom szponzorként a gyártót…

    Sok sikert neked,
    Kriszó

  6. Igen, én is látnék benne egy csomó lehetőséget 🙂
    Lehet, hogy pl egy ételt, alapanyagot könnyebben megvesznek az emberek kipróbálás, előzetes tudás nélkül, mint pl egy kozmetikumot, ami drágább is, nem is biztos, hogy jó lesz a te bőrödnek stb, így kevesebb értelmét látják a hirdetők a gasztros dolgokat reklámozni.
    Egyébként a számlaképesség érthető, hogy elvárt, de azért viszonylag kevés bloggernek kapcsolódik cég is a blogjához, nálam ez problémát jelentene.
    Nagyon érdekes témákról írsz, köszönöm szépen! 🙂

  7. rl_judit says: (előzmény @Linyah)

    Szia Linyah! Igen, a hitelesség tök fontos! Nyilván érdemes erősnek lenni, és visszautasítani az olyan megkereséseket, ahol nagyon nem szimpi dolgot kellene ajánlani – azt majd csinálja valaki más…

    Már sok helyről hallottam, hogy a gasztróban kevésbé működik a szponzoráció, pedig szerintem ott is rengeteg lehetőség van, nemcsak direkt terméktesztek, hanem rovatszponzorációk, konyhai eszközök ajánlása (hiszen fotózol csomószor, használod őket), alapanyagok, fűszerek – és nagyon sok irányt látok itt is, szerintem be fog indulni a nagyobb bázissal/olvasottsággal rendelkező blogoknál ez is.

  8. Linyah says:

    Olvasóként olyan bejegyzéseket szeretek, ahol tényleg elmondja az akár negatív véleményét is a blogger, miután kipróbálja, használja.
    Bloggerként eddig viszonylag kevés megkeresés érkezett, egy pár tiszta pr-jellegű, ezeket nem fogadtam el, néhányan küldtek terméket, amit kipróbáltam, majd írtam róluk, ezt jónak tartom, főleg új termékek esetén, az olvasók is talán jobban ki merik próbálni, ha egy általuk kedvelt blogger jókat ír róla. Úgy látom, inkább a beauty blogoknál elterjedtebb Magyarországon a szponzoráció, én gasztroblogot írok, itt valahogy nem annyira.
    http://www.konyhalal.cafeblog.hu


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!